مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

در این مقاله در مورد سیستم ترجمه همزمان که یکی از تجهیزات اتاق کنفرانس می باشد می خواهیم صحبت کنیم.

 

سیستم ترجمه همزمان به منظور قابل درک نمودن مفاد جلسات برای میهمانان بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم تورگاید نیز برای بازدیدکنندگان از موزه ها یا گالری ها زمانی که حضار از راهنما تور به دور هستند یا ازدیاد جمعیت موجب ایجاد مشکل در ارتباط بین راهنما و بازدیدکنندگان می شود کاربرد دارد. هر دو این سیستمها عملکرد مشابه داشته و جز سیستم های پر کاربرد در سالن های کنفرانس، همایش، موزه ها و گالری ها می باشند.

نحوه عملکرد دستگاه ترجمه همزمان ( تورگاید ) :

سخنران در میکروفن صحبت می کند و صحبت هایش از طریق هدفون به مترجمی که در اتاق عایق صوتی قرار دارد می رسد، مترجم سخنان را به صورت همزمان درون میکروفن ترجمه میکند. حضار درون سالن، صدای مترجم را بوسیله هدفون هایی که به گوش دارند می شنوند.

دستگاه ترجمه همزمان در دو نوع تک زبانه و چند زبانه موجود می باشد. دستگاه مترجم همزمان چند زبانه در مواقعی که قرار است چند سخنران به زبان های گوناگون صحبت کنند یا زمانی که حضار و مخاطبین از ملیت های مختلف و با زبان های متفاوت از هم در سالن حضور دارند کاربرد دارد. بدیهی است که هر چه تعداد زبان ها بیش تر شود به مترجم و اتاق ترجمه بیش تر نیازمندید. اگر شما مسئول تهیه تجهیزات یک کنفرانس بین المللی هستید و می خواهید مناسب ترین را انتخاب کنید  نکات زیر را با دقت مطالعه کنید.

1- تعداد شرکت کننده ها :  تعداد شرکت کننده هایی که به ترجمه همزمان احتیاج دارند اولین قدم در تعیین تعداد دستگاه های مورد نیاز است.

2 - زبان ها : باید از تعداد زبان های مورد نیاز مشخص باشد زیرا سیستم ترجمه همزمان در دو نوع تک زبانه و چند زبانه می باشد که این گزینه در انتخاب نوع و تعداد دستگاه فرستنده شما حائزاهمیت است.

3 - محل قرار گرفتن مترجم :  اتاق مترجم در جایی قرار گیرد که مترجم بتواند سالن سخنرانی را ببیند و اتاق مترجم در شرایط محیطی مناسبی قرار داشته باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم ترجمه همزمان و تورگاید به وبسایت زیر مراجعه نمایید.

سیستم ترجمه همزمان 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی