مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

تجهیزات اتاق فرمان سالن همایش

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ب.ظ

تجهیزات اتاق فرمان سالن همایش و آمفی تئاتر

اتاق فرمان سالن همایش یا آمفی تئاتر فضایی است که در کنار سالن همایش قرار دارد. اتاق فرمان معمولا نسبت به سالن کاملا مشرف است. به گونه ای که اپراتور اتاق فرمان عموما از طریق یک دریچه یا پنجره مخصوص به سالن دید مستقیم دارد. در اتاق فرمان تجهیزاتی نصب می گردد که به منظور کنترل و نظارت بر تجهیزات نصب شده درون سالن همچون بلندگوها، میکروفونها، پروژکتورها، ویدئو پروژکتور، ویدئو وال* و مواردی از این دست استفاده خواهند داشت. عمده تجهیزاتی که در اتاق های فرمان سالنهای همایش، آمفی تئانر و غیره دیده می شوند شامل موارد زیر می باشد :

1 - سیستم کنترل تصویر (میکسر تصویر) : به وسیله این سیستم تصاویری که توسط دوربین های سالن تصویر برداری شده یا اطلاعات و تصاویری که کاربر قصد پخش آنها را در سالن دارد کنترل و مدیریت شده و افکت های لازم روی آنها اعمال می گردد. سپس این تصاویر به سوی ادوات پخش تصویر سالن ارسال می گردند. برخی از میکسرهای تصویر خود دارای مانیتور مخصوص به منظور نظارت بر تصاویر هستند.

میکسر تصویر
 

2 - دستگاه پخش تصویر: در درون اتاق فرمان معمولا حداقل یک مانیتور برای نظارت بر سیستم ضبط و پخش تصاویر سالن وجود دارد. این مانیتورها در درون میز فرمان به گونه ای جانمایی و نصب می گردند که برای اپراتور اتاق فرمان کملا در دسترس باشند. 

نمایشگر دوربین

3 - سیستم ضبط صدا و تصویر ( رکوردر تصویر ) : یک دستگاه برای ضبط تصاویر دوربین ها در اتاق فرمان تعبیه می گردد.این دستگاه همچنین صوت سخنرانان و یا اجراهایی که در سالن در حال پخش است را همراه با تصاویر برداشت شده  ضبط می نماید. رکوردرهای جدید از حافظه بالایی برخوردارند. تا جوابگوی حجم بالای ویدئوهای با کیفیت برداشت شده توسط دوربینهای مدرن باشند.

رکوردر تصویر

 

4 - سیستم بازتولید و کنترل صدا : در بخش سیستم صوتی عموما دستگاه هایی همچون میکسر( یا بعضا پاور میکسر) ، آمپلی فایر، دیجیتال پروسسور، فیدبک کنترلر و مواردی از این دست وجود دارند. این ادوات وظیفه نظارت، مدیریت ، بازتولید و تحویل صوت به بلندگوها و یا ریکوردر را بر عهده دارند. مرکز این بخش را میتوان میکسر صوت نامید. که تمامی اصوات که توسط میکروفونها برداشت شده اند به آن وارد و پس از اعمال افکت ها و تنظیمات لازم مجددا برای پخش به سمت بلندگوهای سالن ارسال می گردند.

میکسر صدا

5 -  هدفون یا بلندگو : در درون اتاق فرمان و به منظور پخش صداهای تولید شده در سالن برای اپراتور اتاق فرمان بلندگوهایی مخصوص معروف به بلندگو مانیتور یا هدفون های حرفه ای تعبیه می گردند.

6 - سیستم کنترل دوربین ها : برای تغییر زاویه تصویر برداری دوربین ها وکنترل بهتر تصویربرداری از این سیستم استفاده می شود. که شامل یک کیبورد کنترلی با دکمه های مختلف جهت اعمال تنظیمات مورد نیاز کاربر بر روی دوربین های سالن می باشد.

کنترلر دوربین

 

7 - دیمر نورپردازی : دیمر وسیله ای است که از آن جهت کم و یا زیاد کردن و بطور کلی تنظیم نور چراغ ها و پروژکتورها استفاده می شود.

دیمر نورپردازی

 

8 - تابلو برق:تابلو برق مرکز توزیع و کنترل انرژی مورد نیاز تمام ادوات داخل سالن ها می باشد. از طریق ان میتوان برق بخشهای مختلف را قطع و وصل نمود. 

تابلو برق

جهت آشنایی بیشتر با مزایای سیستم ویدئو وال نسبت به سایر تجهیزات پخش تصاویر روی لینک زیر کلیک فرمایید:

ویدئو وال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی