مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

میکروفن

 

به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن یک میکروفن معمولی در مکانی مناسب نتیجه ای بسیار بهتر از یک میکروفن گران قیمت با جایگذاری نامناسب خواهد داشت. در نهایت می توان گفت مراقبت صحیح از میکروفن ها و جایگذاری با دقت و صحیح آنها رمز برداشت صدای خوب است.

 

1) بعضی از میکروفن ها صدایی ویژه باز تولید می کنند، مثلا تقویت فرکانس های های بالا ( که حضور ساز را آشکار تر می سازند) یا باس حجیم تر. این شخصیت میکروفن ها می تواند کاربری خاصی داشته باشد که در ضمن موجب محدود شدن موارد استفاده آنها می شود. درنتیجه بهتر است قبل از هر چیز در انتخاب میکروفن دقت لازم را به عمل آوریم و ترجیحا از میکروفن های فلت (با باز تولید صدای طبیعی) استفاده کنیم و با تغیر مکان میکروفون به صدای دلخواه برسیم.

 

2)  میکروفن های کاندنسر و الکترولیت در مقابل گرد و خاک، دود و رطوبت بسیار آسیب پذیرند . تمامی این موارد موجب افت فاحش کیفیت باز تولید صدا (در گذر زمان) در این نوع از میکروفون ها خواهد شد . اگر حس میکنید میکروفون شما دیگر کیفیت روزهای اول را ندارد با مراجعه به یک متخصص به تمیز کردن دیافراگم آن اقدام کنید.

 

3) همیشه میکروفن را با دقت حمل کنید . از پرتاب کردن آن حتی در فواصل نزدیک جدا خود داری کنید و زمانی که از آن استفاده نمی کنید حتما آن را با کاور مخصوص بپوشانید تا مانع از رسیدن گرد و خاک، دود و رطوبت بیش از حد به آن شوید

 

4) بهتر است در قسمت هایی که به صداهای گرمتر و حجیم تر نیاز دارید (مانند صدای ادوات درامز یا خواننده ای با صدای نازک) و همچنین در مقابل منابع صوتی بسار بلند از میکروفن های داینامیکی استفاده کنید.

 

5) میکروفن های خازنی و الکتریت  تمایل به باز تولید صداهای حساس تر، سریع تر و اساسا طبیعی تر دارند و برای برداشت نوانس های دقیق در صدا ، انتخاب مناسبی هستند. کاندنسر های با دیافرگم کوچک در باز تولید صدا طبیعی تر و دقیق تر از دیافراگم بزرگ عمل می کنند و نتیجه آنها رسیدن به صدایی گرم تر و حجیم تر می باشد .

 

6) میکروفن های الکتریت می توانند به وسیله باطری یا فانتوم پاور تغذیه شوند که اصولا استفاده از فانتوم پاور گزینه ی بهتری برای تامین نیروی الکتریسیته میکروفن است. اولا اینکه مشکلات باطری مانند دشارژ شدن را ندارد و دوما Head-Amp داخل میکروفن در این حالت هدروم بیشتر و نویز کمتری خواهد داشت.

 

7) Head-Amp میکروفن های کاندنسر و الکتریت اساسا بر پایه ای طراحی شده اند که با سطح صدای نرمال عمل می کنند. اگر این میکروفنها را خیلی نزدیک به منبع صدای بلند قرار دهیم این هد-امپ ها به آسانی اورلد شده و نتیجه اش دیستورت شدن صدای باز تولیدی است.

 

8) فراموش نکنید، زمانی که قصد تغیر مکان، تعویض یا اتصال دوباره سیم، تعویض باطری یا روشن کردن فانتوم پاور را دارید فیدرهای کنسول را پایین بیاورید یا مانیتور های صدا را خاموش کنید.

 

9) بسیار مهم است که میکروفن ها را از شوک فیزیکی که باعث تولید صداهای با فرکانس بالا و نویزهای فرکانس پایین می شوند محفوظ نگاه دارید(به ویژه میکروفن های همه سویه –Omni directional ) زیرا در نهایت باعث کاهش هدروم می شوند.

 

به خاطر داشته باشید که مانیتور های شنیدار نزدیک با درایو های کوچک توان پخش فرکانس های زیر 60 هرتز را به صورت دقیق ندارند. بنابر این اگر در هنگام ضبط نشانگر پیک روشن شد ولی تاثیری در صدا شنیده نشد حتما آن را برطرف نمایید، ممکن است در اثر ضربه پای خواننده یا نوازنده به زمین جهت حفظ ریتم باشد. برای پیشگیری از این نویز می توان از لرزه گیر (Shock mount) و قرار دادن فوم زیر پایه میکروفون استفاده نمود.

 

10) وقتی که جای میکروفن مشخص شد و حالت قرار گرفتن آن روی پایه تنظیم شد، گیره را بیش از حد سفت نکنید. زیرا خاصیت خود را به سرعت از دست خواهد داد و به مرور زمان هرز شده و دیگر نمی تواند در حالت تنظیم شده باقی بماند. همچنین هنگام تنظیم میکروفون، گیره را آزاد کنید و وقتی محل مناسب پیدا شد به آرامی آن را محکم کنید تا در وضعیت تنظیم شده ثابت بماند.

 

11) همیشه قبل از استفاده از اکولایزر سعی کنید به تغیر موقعیت میکروفون نسبت به چشمه ی صوت به نتیجه مطلوب دست یابید. ممکن است زمان بیشتری را صرف کنید اما به واقع نتیجه بس مطلوب تر خواهد بود. فراموش نکنید کار اکولایزر در پروسه ضبط اصلاح خلاقانه صداست نه ساخت صدا.

 

12) همیشه قبل از استفاده از Gate به الگوی برداشت میکروفن کاملا دقت کنید. استفاده از یک نویز گیت به مراتب زمان بیشتری از تنظیم محل میکروفن می برد و با تنظیم دقیق محل میکروفن صدای طبیعی تری ضبط می شود.

 

13) یکی از مشکلات معمول ضبط صدای خواننده ای که تجربه استودیویی زیادی ندارد، نزدیک شدن بیش از حد به میکروفن می باشد که موجب اورلود شدن، صدای هیس یا هوم زیاد، تقویت بیش از حد بیس و مشکلات رطوبتی برای دیافراگم میکروفن می شود. استفاده از پاپ شیلد در فاصله 10-12 سانتی متری در این مواقع توصیه می شود. روش دیگر قرار دادن میکروفن در فاصله 20 سانتیمتری از صورت خواننده و در ارتفاع 15 سانتی بالاتر از دهان و ضبط صدا در ترک 1 و سپس استفاده از یک میکروفن داینامیک ضبط زنده برای ترک 2 و میکس مقداری از صدای ترک 1 با آن می باشد.

سیستم کفرانس الکتروویژن

  • شرکت الکتروویژن

همیشه قبل از خرید هرکالایی باید به نکاتی توجه نمود که توجه نکردن به آن ها ممکن باعث ضرر و زیان به ما شود این کالا میتونه به کوچکی یک خمیردندان باشه یا به بزرگی یک خانه برای زندگی که هر کدام از این انتخاب ها می تونه تاثیری بزرگی در زندگی ما داشته باشد.

 در این مقاله نکاتی را ذکر میکنیم که کمتر سایت یا وبلاگ یا مقاله ای به آن می پردازد و شامل نکاتی است که باید در هنگام خرید میکروفن و سیستم صوتی کنفرانس برای یک سالن کنفرانس یا جلسات یا حتی میکروفن و سیستم کنفرانس برای یک اتاق کنفرانس یا جلسات می باشد :

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که چرا خرید سیستم کنفرانس یا میکروفن کنفرانس؟

در نگاه اول، اینگونه به نظر می رسد که سیستم کنفرانس، تنها برای دریافت صدای هر شرکت کننده در جلسه و انتشار صدای تقویت شده ی وی به سایرین، استفاده می شود. اگر چه صدارسانی از کابردهای مهم سامانه کنفرانس است اما این موضوع نباید توجه ما را از سایر فواید یک سیستم کنفرانس غافل سازد. چه بسا اتاق های جلساتی نه چندان بزرگی که صدای افراد به راحتی به گوش می رسد اما نیازمندسیستم کنفرانس می باشند. یکی از مزایای مهم سیستم کنفرانس،مدیریت کارآمد و نظم بخشی به جلسات است. اینکه افراد در جلسه برای صحبت کردن نیاز به روشن کردن کنسول جلوی خود را دارند این امکان را به مدیر جلسه می دهد که نظم جلسه و ترتیب صحبت کردن شرکت کنندگان را مشخص نماید و از صحبت کردن همزمان چندین نفر با یکدیگر جلوگیری به عمل آورد. بسته به قابلیت های یک سیستم کنفرانس این امکان مدیریت می تواند بسیار توسعه یابد. برای مثال ایجاد محدودیت زمانی برای سخنران، روشن و خاموش کردن هر کنسول با نرم افزار، ایجاد صف و نوبت برای افراد متقاضی و ... از قابلیت هایی است که یک سامانه مدرن می تواند در اختیار مدیر جلسه بگذارد. از دیگر قابلیت هایی که در سالن های مجهز به سیستم کنفرانس ایجاد می شود، امکان مستندسازی صوتی و تصویری جلسات است.

مستندسازی تصویری به معنی ضبط تصویری و صوتی جلسه بدون نیاز به فیلم برداریست. با اتصال سامانه کنفرانس به دوربین های روباتیک این امکان ایجاد می شود که هر کنسول کنفرانس که روشن شد، دوربین مستندساز بر روی فرد سخنران قرارگیرد و با ضبط تصاویر دوربین ها، فیلم هر جلسه در پایان همان جلسه آماده است.

نکته یک : وظیفه یک سیستم کنفرانس دریافت مناسب صدای سخنران است. لذا توجه به کیفیت میکروفن هر کنسول بسیار مهم می باشد. که اندازه خرطوم و  یا بدون خرطوم بودن سیستم دارای اهمیت است .

نکته دوم : کیفیت و توان بلندگوی کنسول از دیگر موارد لازم به توجه است مخصوصا هنگامی که در سالن سیستم صوت جانبی وجود ندارد، وظیفه اصلی صدارسانی بر عهده این بلندگوهاست. آنچه مشکل بسیاری از سالن های کنفرانس است فیدبک صدا در بلندگوهاست. این موضوع که بسیار آزاردهنده است بعضاموجب می گردد افراد ترجیح دهند کنسول کنفرانس خود را خاموش کنند و بلندصحبت نمایند. سیستم های کنونی با کیفیت دارای مداراهای فیدبک گیر هوشمند میباشند لذا از دیگر نکات لازم به توجه امکانات صوتی سامانه کنفرانس خواهد بود.

نکته سوم : پروتوکل انتقال سیگنال و دیجیتال یا آنالوگ بودن کنفرانس از موارد مهم دیگر است. سیستم های قدیمی آنالوگ، داری مشکلات عدیده ای مانند نویزپذیری از گوشی های تلفن همراه و مانند آن بودند در حالی که این مشکلات در محصولات دیجیتال مرتفع شده است.

نکته چهارم : امکانات جانبی که یک سیستم کنفرانس دارا می باشد مانند بی سیم بودن، امکان کنترل دوربین، مدیریت نرم افزار، قابلیت رای گیری، نوع طراحی و جنس بدنه از جمله نکاتی است که هنگام خرید سیستم کنفرانس باید به آن توجه کرد.

 

فروش سیستم کنفرانس و میکروفن اتاق کنفرانس الکتروویژن

  • شرکت الکتروویژن