مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، آمفی تئاتر، کنفرانس و سینما

مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سیستم های صوت، تصویر، نور و دکوراسیون سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس :

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

سیستم تصویر برداری سالن کنفرانس :

این سیستم به دو روش اتوماتیک (Automatic) و دستی (manual) انجام میشود که در ذیل به شرح هرکدام به اختصار می پردازیم.

تجهیزات تصویربرداری سالن کنفرانس

سیستم تصویربرداری دستی (manual) سالن کنفرانس : در این سیستم دوربین های نصب شده در سالن کنفرانس توسط اپراتور بوسیله یک دستگاه کیبورد کنترل مدیریت می شود و اپراتور میتواند تصویر جلسه را به گونه ای که روند جلسه پیش می رود تصویربرداری کرده و یا طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده این کار را به سهولت انجام دهد.

سیستم تصویربرداری اتوماتیک (Auto Tracking) سالن کنفرانس : در این سیستم از دوربین های مخصوص استفاده می شود و نیاز به اپراتور ندارد . مراحل کار به این صورت است که پس از تنظیمات انجام شده با روشن شدن هر میکروفن کنفرانس، دوربین به صورت اتوماتیک بروی موقعیت حرکت کرده و تصویربرداری انجام می شود . در این حالت امکان ارسال تصاویر در بستر ویدئوکنفرانس و همچنین نمایش آن بروی انواع مانیتورها و نیز ذخیره آن در رکوردر فراهم میگردد. در ضمن امکان نمایش تصاویر در انواع نمایشگرهای نصب شده، امکان پذیر می باشد.
 

تصویربرداری اتومانیک اتاق کنفرانس

سیستم مستند سازی سالن کنفرانس: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه جهت مستند سازی (رکورد) جلسات سالن های کنفرانس از دستگاه DVD Recorder استفاده می شود . این سیستم به ما امکان داشتن ثبت آرشیوی از تمامی جلسات برگزار شده در کمترین حجم و فضای حافظه به صورت صوتی و تصویری را می دهد.

 

سیستم انتقال و نمایش تصاویر سالن کنفرانس :

-1سیستم انتقال تصاویرسالن کنفرانس:

امروزه در سالن کنفرانس های مدرن جهت انتقال تصاویر و ارائه اطلاعات بر روی انواع مانیتورها، حضار ملزم به قرار گرفتن در مکان خاصی نیستند، بلکه می توانند با استفاده از پنلهای رومیزی (VSP) که در مقابل آنها قرار می گیرد این عمل را به سهولت انجام دهند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید باتوجه به اینکه این پنل ها دارای پورت های ورودی و خروجی متعددی هستند، می تواند از اجتماع کابل دستگاه های مختلف بر روی میز کنفرانس جلوگیری نماید و درصورت عدم نیاز توسط کاربر این پنل ها قابلیت بسته شدن در داخل میز را داشته و هیچ فضایی را بر روی میز کنفرانس اشغال نمی کنند.

2-سیستم نمایش تصاویر سالن کنفرانس :

انتخاب سیستم تصویری مناسب در سالن های کنفرانس اهمیت بسیار زیادی دارد. باید توجه داشت ، نوع سیستم انتخاب شده متناسب با ابعاد و کاربری سالن کنفرانس باشد.

سیستم تصویرو برداری سالن کنفرانس
در سالن های کنفرانس مدرن از 3 روش زیر برای پخش تصاویر استفاده می شود :

 

الف ) استفاده از دیتاپروژکتور و مانیتور های بزرگ :

همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید می توان تصاویر ویدئوکنفرانس، اطلاعات کامپیوتر و جلسه (سخنرانان) را در مانیتورهای بزرگ و پرده نمایش به طور همزمان مشاهده کرد که این امر با توجه به نیاز، بین مانیتورها و پرده نمایش قابل تغییر است.

ب ) استفاده از مانیتورهای کوچک رومیزی :

در بعضی از سالنهای کنفرانس که مشاهده تصویر کامپیوتر در اولویت قرار دارد از مانیتورهای کوچک که در مقابل یک یا دو شرکت کننده قرار می گیرد، استفاده می شود در این روش خواندن فونت های بسیار ریز هم برای شرکت کنندگان مقدور می باشد.

ج ) استفاده همزمان از دیتا پروژکتور و مانیتورهای بزرگ و کوچک :

جهت سهولت در مشاهده تصاویر مختلف از جمله : تصاویر مستندات، کامپیوتر و ویدئو کنفرانس بر روی صفحه نمایش و مانیتورها و پرده نمایش از این روش استفاده می شود .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۵/۲۷
  • ۴۵۰ نمایش
  • شرکت الکتروویژن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی